• Wat als je
    waakhond liever
    gaat wandelen

Premies

Hoe ontvang je als bedrijf premies?



Wist je dat je als bedrijf ook premies kan ontvangen voor het installeren van veiligheid- en automatisatie opties? Zo blijft het voor iedereen interessant en krijg je steun waar nodig.

Voor de investeringen in beveiliging is de procedure vanaf aanslagjaar 2008 sterk vereenvoudigd. De uitgaven dient u op ten nemen in uw belastingsaangifte.



Noodzakelijke documenten



Volgende documenten moet u ter beschikking houden voor de FOD financiën:



    •    Facturen van de investering;

    •    Betalingsbewijzen van deze facturen;

    •    Verklaring van de aannemer op de factuur of bijlage die de kwaliteit van het materiaal garandeert;

    •    Voor de alarmsystemen en de volgsystemen, het bewijs van een geschreven overeenkomst met een goedgekeurde alarmcentrale;

    •    Voor de camerasystemen, het attest dat bewijst dat het systeem werd aangegeven bij de Commissie ter Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer.

De aannemer moet aangeven in welke beroepslokalen de werken werden uitgevoerd en een verklaring afleggen over de kwaliteit ervan. 

De aannemer moet dus aantonen dat de investeringen en materialen voldoen aan de wettelijke vereisten. Voor advies met betrekking tot beveiliging van uw beroepslokalen kunt u steeds terecht bij de technopreventieve adviseurs van uw politiezone. 

De contactgegevens van deze adviseurs, alsook een lijst van de materialen die recht geven op een fiscale aftrek kunt u terugvinden op de website www.besafe.be/ondernemers/investeringsaftrek-beveiliging.



Vragen voor ons?



Vragen over deze premies? Vul ons contactformulier in of bel ons op: +32 56 77 77 77.